home » photos » soap shoes » photo
Mart hittin a Royale on one of the huge rails at Beaumont School, St Albans
Mart hittin a Royale on one of the huge rails at Beaumont School, St Albans

Photographer: Dunk
Shoes: Vector
Previous Photo
Next Photo
You're looking at Soap Shoes Photos.
Viewing: 155 of 281
Login or sign up to comment
Username
Password
Comments

Aug 12, 2003 pushead

cool, I like that effect.

Aug 12, 2003 Mart

Well... I go backfoot first, so that saps some of the speed from my run up. But really... tweaking isn't hard if you bend your knees. Also Derek, since I have to zoom in to get rid of the vignetting with my camera, you lose a lot of the shot around the sides, so I didn't zoom it in so much when I handed the camera to Dunk And... yeah, I can see how my shoes look pointy... all I need now are pointy ears and a pointy green hat and I'm all ready to star in my own videogame series (btw, those are Vectors, fucking amazing shoes)

Aug 12, 2003 aaron

mart reinforces what i've been saying about how it comes from the knees instead of the ankles... ROCKNROLL! also, 'tweaking' sounds gay, isnt there a better term for it? like the bending or the flex, or rather than having to say "it's tweaked good" we could just say "its a proper royale" and call the rest "shifty royales" (the term for ones not 'tweaked' enough to be a royale)... anyway, i'm out

Aug 12, 2003 aaron

oh, and yah the vignetting is a little nutty... my fisheye has some vignetting from the macro but not much... i simply zoom in a tiny bit and the vignetting is gone, with very little of the fisheye effect lost...

Aug 12, 2003 dunk

Boning over. It's a term I haven't heard over here for ages, but it used to be used a lot in rolling referring to torqued tricks.

Aug 12, 2003 broox

Yeah this definitely a fisheye, but it's also definitely vignetted to the max. is this one of those kenko lenses?

Aug 12, 2003 broox

p.s. - nice grind/angle.

Aug 12, 2003 Greg

its really effing nice but, where the hell is the creativity anymore? its seems all anyone wants to do are aids out royales. Ive been too lazy to go out soaping lately but when i eventually do, be scared. cool trick club for soapshoes, ahaha.

Aug 12, 2003 FritoBandito

i'm not into soaping much, but THAT'S cool.

Aug 12, 2003 Smokey

Vectors = Amazing but ugly shoes, at least the white ones are. Too bad mine got destroyed by Ben. That little shit...

Aug 12, 2003 Wesker

The navy vectors look pretty kewl, I wanted to get a pair of those back in the day.

Aug 12, 2003 aaron

ye n00b, deez Vectors do look kewl, lol!!!111!!! holy fag

Aug 12, 2003 Tanner

I don't know Mart, my royales I COULD get that tweaked

Aug 12, 2003 Smokey

Sweet angle/style. You must have been going pretty slow with that much tweek?

Aug 12, 2003 popwar_punk

Damnitt thats a good grind. And that's a fish eye lens for sure.

Aug 12, 2003 Crossbuster

Personally, I think the vignetting looks cool.

Aug 12, 2003 popwar_punk

Vignetting is badass. I don't get why some people don't like it.

Aug 12, 2003 bike4life

Cool pic but you got some pointy ass soaps on.

Aug 13, 2003 Mart

Nah, if you look closely I'm actually flipping off God

Aug 13, 2003 Mart

Greg, if my full torque pics had turned out this good I'd have submitted one of those :P

Aug 13, 2003 peach

not only is he doing a sick trick but he also appears to be holding up the sky at the same time ;) and yeah a lot of royales but i think they are probably the best looking trick on soaps

Aug 14, 2003 ElSpanko

hey buddy, what did god do to you...................:-D

Aug 14, 2003 Mart

He created you

Jul 14, 2004 Fat_people_suck

i hate complimenting soap shit, but this has style

Jul 17, 2004 Fat_ass_cracker

wow hes got it down

May 18, 2006 onthegrindduude

Waaaait a minute vector is a heelys name uhh ohh

May 18, 2006 onthegrindduude

nice rail though

May 24, 2006 Louis

vectors are soapshoes dude

May 24, 2006 Surfaced

Heelys makes a Vector also. Same goes for the Flow.

May 24, 2006 Louis

yeah but they're not grindshoes.

Dec 29, 2006 AnthoFlex

Oh shit, hes summoning something with his right hand

Jan 8, 2007 snikas

not the best not the worst. not my favorite

Jan 8, 2007 SonicSoaper

You really like them Royales, huh Mart? Don't poke my eyes out with them spikes. XD

Jan 15, 2007 AnthoFlex

Hey, pointy shoes rule!

lol

Feb 19, 2007 SonicSoaper

I was just saying, he does that air cello pluck on his royales and it always looks sweet.

Feb 19, 2007 RamenRadio

Get back in the torches!

Feb 19, 2007 matrix8967

wow, they ACTUALLY deleted some trash on this website for once...I'm sure as hell glad i copied it before it went away! (for those who don't know, there was a massive flamewar on here and at the end of it everyone was like "man, what? we're stupid for fighting like this" it was pretty cool...anyway, yeah, mart does the air cello, it's awesome. i love it. he's got amazing style.

---Alex

Feb 19, 2007 SonicSoaper

DAMN!

Feb 20, 2007 SonicSoaper

I didn't even realize how pointy Mart's left shoes was. XD

May 22, 2007 RamenRadio

Mart, can you give me a comment about these shoes? I'd like to know how good they are and how comfortable they are.

Jul 29, 2007 RamenRadio

Mart, where are you!!!!! Don't disappear like Alexei, Bryndon, and others who were apart of old school soaping. COME BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jul 30, 2007 iwantsoapshoes

yeah, where is mart


Feb 25, 2012 RamenRadio

nice

Mar 5, 2012 YogiSoap

how do guys get that kind of tweak!

Mar 7, 2012 Brad

bend dem knees

Mar 7, 2012 RamenRadio

for real

Dec 21, 2012 Revengasaur

This picture is the late 90's. I can hear the first Eminem album bumping in the background of this pic... I can almost taste the Tower of Sour.

Dec 21, 2012 Relate2Videos

there are some people who can't seem to get over the fact that the 90's are over... and I am one of them hahaha. Great pic/royale, also for those who don't see it Mart is using the rubber of the shoe to break

Jan 16, 2013 Relate2Videos

mart used to rock, that was a long time ago

Jun 14, 2013 Revengasaur

This pic still rocks.